Saturday 9 September 2017

Centrerad Glidande Medelvärde For 12 Månader


David, Ja, MapReduce är avsedd att fungera på en stor mängd data. Och tanken är att i allmänhet ska kartan och minska funktionerna inte bryr sig om hur många mappers eller hur många reducerare det finns, det är bara optimering. Om du tänker noga på den algoritm som jag skrev upp kan du se att det spelar ingen roll vilken mappare får vilka delar av data som finns. Varje inmatningsrekord kommer att finnas tillgänglig för varje reducerad operation som behöver den. Ndash Joe K Sep 18 12 på 22:30 I bästa av min förståelse är rörligt medelvärde inte snygga kartor till MapReduce-paradigmet eftersom dess beräkning väsentligen skjuter fönstret över sorterade data medan MR behandlar icke-skurna rader av sorterade data. Lösningen jag ser är som följer: a) Att implementera anpassad partitioner för att kunna skapa två olika partitioner i två körningar. I varje körning kommer dina reducerare att få olika dataområden och beräkna glidande medelvärde, där det är lämpligt att jag ska försöka illustrera: I första omgången bör data för reduktionsmedel vara: R1: Q1, Q2, Q3, Q4 R2: Q5, Q6, Q7, Q8 . Här kommer du att cacluate glidande medelvärde för några Qs. I nästa steg ska dina reducerare få data som: R1: Q1. Q6 R2: Q6. Q10 R3: Q10..Q14 och caclulate resten av glidande medelvärden. Då måste du sammanställa resultaten. Idé av anpassad partitioner att den kommer att ha två driftssätt - varje gång som delas i lika stora områden men med lite skift. I en pseudokod kommer det att se ut så här. Partition (keySHIFT) (MAXKEYnumOfPartitions) där: SHIFT kommer att tas från konfigurationen. MAXKEY maximalt värde för nyckeln. Jag antar för enkelhet att de börjar med noll. RecordReader, IMHO är inte en lösning eftersom den är begränsad till specifik delning och kan inte glida över splitsgränsen. En annan lösning skulle vara att implementera anpassad logik för att dela in data (det är en del av InputFormat). Det kan göras att göra 2 olika bilder, liknande partitionering. Svarat 17 september 12 kl 8:59 När du räknar ett löpande rörligt medelvärde, är det genomsnittligt att placera medelvärdet under mellantiden. I det föregående exemplet beräknade vi genomsnittet av de första 3 tidsperioderna och placerade det bredvid period 3. Vi kunde ha placerat Genomsnittet mitt i tidsintervallet för tre perioder, det vill säga intill period 2. Detta fungerar bra med udda tidsperioder, men inte så bra för jämn tid. Så vart skulle vi placera det första glidande medlet när M 4 Tekniskt sett skulle det rörliga genomsnittet falla vid t 2.5, 3.5. För att undvika detta problem släpper vi MAs med M 2. Således släpper vi de jämnderade värdena Om vi ​​i genomsnitt ett jämnt antal termer behöver vi släta de jämnda värdena Följande tabell visar resultaten med hjälp av M 4.Hjälp med Formel Placering för 12 Månad Centrerad Flyttande Genomsnitt Hej alla, lurat för en stund att blöja upp information, men har stött på någonting Jag är inte säker på. Hoppas någon kan hjälpa Jag skapar ett prognosverktyg för försäljning i Excel. Jag vill jämföra ett 12, 6 och 4 månaders centrerat glidande medelvärde. Jag behöver bara lite hjälp när det gäller att lägga ut formeln och var den ska placeras. Ive utförde en BUNCH av andra beräkningar i min faktiska fil. Alla dessa är beroende av CMA-placering på grund av referenser, och så skulle jag älska lite hjälp för att se till att min formler finns på rätt ställen (period 6 eller 7. 12 eller 11 osv.). Det är lite svårt för mig att quotvisualizequot där de behöver vara på ett kalkylblad - Ive sett exempel där människor skapar en quotpd x.5quot cell, men om möjligt, gillar jag att undvika det. Exempel data bifogad. Datumen är korrekta (Rätt start och slut på månad), med juni är den första månaden som jag tycker om att prognostisera. De faktiska värdena slumpmässigt genererades amp inklämd. Ignorera t, månadskod och år - de finns där för andra funktioner för att de-trend deseasonalize data och sätta dem tillbaka tillsammans senare i prognosen som Ive gjort redan i min Aktuell fil - den andra beräknar jag tidigare nämnde som bygger på CMA Exempelfil: 12mCMA. xlsx Känn dig fri att redigera den som du vill. Lägga till kommentarer till filen skulle uppskattas, så jag kan lära sig aktuell fil tillgänglig på begäran om det behövs. Också bonuspoäng och en stor tacksamhet till alla som kan ge mig lite information till hjälp för något av följande för att göra detta till ett mer effektivt verktyg: 1) Ställa in det så att jag ständigt kan koppla in siffror till evighet och på, utan att behöva ändra min formler amp funktioner varje gång jag får nya data. 2) Sätta upp det så att jag kunde ändra mina rörelsecentrerade glidande perioder på flyg och se resultaten. Tyvärr för längden på det här inlägget ville jag bara ge så mycket information och förtydligande som möjligt att förhoppningsvis göra det lättare för alla villiga att hjälpa. Ett stort förebyggande tack till alla som kan hjälpa mig. Det uppskattas verkligen Hur uppskattar jag ett 12 månaders glidande medelvärde och ett centrerat glidande medelvärde i excel I039m med problem att räkna ut 12 månaders glidande medelvärde och centrerad glidande medelvärde hur kan jag räkna ut det här. Den information jag har den i 5 år och den första årsförsäljningen börjar i september det året. Jag har året i kolumn a, månader i kolumn b och försäljning i kolumn c. Snälla hjälp När du säger ett 12 månaders glidande medelvärde. ska det här vara genomsnittet för de senaste 12 månaderna Om du vill ha en löpande summa av medeltalen under de senaste 12 månaderna, förutsatt att du startade dina försäljningsfigurer i C1, sätt det här i D12: och kopiera det nedåt. Det ger dig en löpande summa för medeltalet de senaste 12 månaderna. Om du bara vill se de senaste 12 månaderna i en cell någonstans, använd detta: AVERAGE (OFFSET (C4, COUNT (C4: C60) -12, 0, 12, 1)) C60 ska vara din sista rad av data I 5 år, men om it039 inte är din sista rad, ändra 60 för att matcha din sista rad av data. Om du någonsin vill se genomsnittet för de senaste 6 månaderna eller 3 månader, ändrar du bara 12039s i formeln för att motsvara de månader du vill se genomsnittet för eller ännu bättre ändrar 12039s till en cellreferens, Som O2: AVERAGE (OFFSET (C4, COUNT (C4: C60) - O2, O, O2,1)) Och i cell O2, skriv bara ett nummer för de senaste X månaderna du vill se genomsnittet för. När det gäller det centrerade glidande medlet. Inte helt säker på vad du menar med det. Greg G middot 5 år sedan Hur räknar jag ut ett 12 månaders glidande medelvärde och ett centrerat glidande medelvärde i excel I039m med problem att räkna ut 12 månaders glidande medelvärde och centrerat glidande medelvärde hur kan jag räkna ut det här. Den information jag har den i 5 år och den första årsförsäljningen börjar i september det året. Jag har året i kolumn a, månader i kolumn b och försäljning i kolumn c. Vänligen hjälp Lägg till ditt svar Rapportera missbruk Ytterligare detaljer Om du anser att din immateriella äganderätt har åsidosatts och skulle vilja göra ett klagomål, se vår missbruk av policy för missionspolicy. Ytterligare detaljer Om du tror att din immateriella äganderätt har överträtts och vill filen Klagomål, se vår policy för upphovsrättspolitik

No comments:

Post a Comment